Τα τροχαία ατυχήματα είναι ένα αναπάντεχο γεγονός που συμβαίνει σε πολλούς οδηγούς στην πορεία των χρόνων. Αν διαθέτεις ασφάλιση, η κάλυψη αστικής ευθύνης που περιλαμβάνεται σε όλα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αρκεί για να λάβεις αποζημίωση από τον υπαίτιο οδηγό. Η διαδικασία για την αποζημίωση του αυτοκινήτου από την ασφαλιστική εταιρεία είναι απλή αν γνωρίζεις τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις και τα δικαιολογητικά που θα χρειαστεί να συγκεντρώσεις.
Πώς θα διευκολύνεις τη διαδικασία της αποζημίωσης από την ασφαλιστική σου;
Το τροχαίο ατύχημα είναι πάντα μια εξαιρετικά δυσάρεστη και αγχωτική εμπειρία, για όλους όσους εμπλέκονται. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να διατηρήσεις ή να επαναφέρεις τη ψυχραιμία σου και να βεβαιωθείς ότι ο κίνδυνος έχει παρέλθει και δεν υπάρχει κάποιος που χρειάζεται άμεσα τη βοήθεια σου.
Για να διευκολύνεις τη διαδικασία της αποζημίωσης του αυτοκινήτου από την ασφαλιστική πρέπει να:
- Επικοινωνήσεις επιτόπου με την τροχαία
- Ενημερώσεις άμεσα την ασφαλιστική σου. Σε περίπτωση που είσαι ασφαλισμένος στο COSMOTE Insurance καλείς στο 210 801 8000, όλο το 24ωρο
- Σημειώσεις τον αριθμό κυκλοφορίας των εμπλεκόμενων οχημάτων, τα στοιχεία των οδηγών & τις επωνυμίες των ασφαλιστικών εταιρειών
- Βγάλεις φωτογραφίες (πριν τη μετακίνηση των οχημάτων)
Τι πρέπει να συμπληρώσεις στην αίτηση αποζημίωσης του αυτοκινήτου;
Η αίτηση αποζημίωσης αυτοκινήτου, συμπληρώνεται για κάθε είδους φθορά που έχει προκληθεί εξαιτίας του τροχαίου ατυχήματος και περιλαμβάνει:
- Προσωπικά στοιχεία του ασφαλισμένου που αιτείται αποζημίωση
- Πληροφορίες για το ατύχημα (μέρος και ώρα ατυχήματος)
- Παραβάσεις που έγιναν από το υπαίτιο αυτοκίνητο
- Στοιχεία για τους μάρτυρες
- Ειδικό σχεδιάγραμμα κίνησης και σύγκρουσης των οχημάτων
- Τη διεύθυνση που βρίσκεται το αυτοκίνητο για εξέταση από πραγματογνώμονα
Τι δικαιολογητικά χρειάζονται για να λάβεις αποζημίωση από την ασφαλιστική;
Τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την καταβολή της αποζημίωσης του αυτοκινήτου από την ασφαλιστική είναι:
- Η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος
- Η ταυτότητα του δικαιούχου
- Ένα αντίγραφο του Δελτίου Συμβάντων από την τροχαία
- Τη δήλωση ατυχήματος
- Το δίπλωμα του οδηγού
- Τα πρωτότυπα τιμολόγια ανταλλακτικών και εργασίας
- Αντίγραφο της πρώτης σελίδας του βιβλιαρίου τραπέζης με πρώτο δικαιούχο του λογαριασμού το δικαιούχο αποζημίωσης.
- Εξουσιοδότηση σε περίπτωση που η αποζημίωση εισπράττεται από άλλο πρόσωπο
Ανάλογα με την περίπτωση μπορεί να ζητηθούν πρόσθετες βεβαιώσεις από επίσημους φορείς, όπως την Πυροσβεστική Υπηρεσία σε περίπτωση πυρκαγιάς, την ΕΜΥ σε περίπτωση ζημιών από φυσικά φαινόμενα, την Αστυνομίας σε περιπτώσεις κλοπής.
Πόσα γρήγορα θα αποζημιωθείς από την ασφαλιστική;
Σύμφωνα με το νόμο, οι ασφαλιστικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να προχωρούν στην έκδοση Προσφοράς Αποζημίωσης εντός τριών μηνών το αργότερο από τη γνωστοποίηση της Αίτησης Αποζημίωσης. Σε περίπτωση που υπάρχουν κωλύματα, ως προς την ευθύνη, την έκταση της ζημιάς ή άλλες σημαντικές παραμέτρους, δεσμεύονται (εντός του ίδιου διαστήματος) να δώσουν μια αιτιολογημένη απάντηση στην Αίτηση Αποζημίωσης
Η προσφορά αποζημίωσης του αυτοκινήτου από την ασφαλιστική θα πρέπει να περιλαμβάνει:
- Το ακριβές προσφερόμενο ποσό αποζημίωσης
- Τον τόπο πληρωμής
- Το χρόνο πληρωμής και
- Τον τρόπο πληρωμής ή αποκατάστασης της ζημίας.
Από τη στιγμή που θα εκδοθεί η Προσφορά Αποζημίωσης ο νόμος προδιαγράφει μέγιστο χρονικό διάστημα για την καταβολή της αποζημίωσης τις 20 ημέρες - εκτός και αν υπάρξει διαφοροποιημένη συμφωνία ανάμεσα στα δύο μέρη.
Πώς θα λάβεις την αποζημίωση;
Η ασφαλιστική θα καταβάλει την αποζημίωση στον αιτούντα αποζημίωσης μέσω:
- Κατάθεσης στον τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου ή
- Έκδοσης Δίγραμμης επιταγής σε διαταγή του
Πώς θα λάβεις αποζημίωση σε περίπτωση τροχαίου με ανασφάλιστο όχημα;
Σε περίπτωση ατυχήματος με ανασφάλιστο όχημα, η διαδικασία της αποζημίωσης του αυτοκινήτου από την ασφαλιστική περιπλέκεται. Η κάλυψη ζημιών από ανασφάλιστο όχημα, σίγουρα σε γλιτώνει από κάθε είδους ταλαιπωρία αφού αποζημιώνεσαι απευθείας από την ασφαλιστική σου, ωστόσο αν δεν την έχεις συμπεριλάβει στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο, το επικουρικό κεφάλαιο είναι εκείνο που θα σε αποζημιώσει για τυχόν φθορές.
Πώς γίνεται η Δήλωση Ατυχήματος στην ασφαλιστική;
Η διαδικασία της Δήλωσης Ατυχήματος παρέχεται μέσω της κάλυψης “Φροντίδα Ατυχήματος” την οποία διαθέτουν όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες στα προγράμματά τους. Η συμπλήρωση της Δήλωσης Ατυχήματος και η κατάθεση αυτής στην ασφαλιστική εταιρία θα πρέπει να γίνει εντός 8 ημερών από την ημέρα του ατυχήματος. Αυτό αποτελεί νομοθετημένη υποχρέωση του ασφαλισμένου, είτε ευθύνεται είτε όχι για το ατύχημα, απέναντι στην ασφαλιστική του εταιρεία.
Νομοθετημένη είναι και η υποχρέωση του να λάβει κάθε δυνατή ενέργεια για τον περιορισμό της ζημιάς αλλά και να παρέχει στην ασφαλιστική εταιρεία κάθε πληροφορία και έγγραφο που προβλέπονται στο ασφαλιστήριο ή που κρίνεται αναγκαίο για το χειρισμό της υπόθεσής από τον ασφαλιστή.
Τη Δήλωση Ατυχήματος ακολουθεί η Αίτηση Αποζημίωσης, η οποία γνωστοποιεί στην ασφαλιστική την ανάγκη για αποζημίωση ατυχήματος και την καλεί να λάβει τα απαραίτητα μέτρα και να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες.
Προσοχή!
Μην βιαστείς να προχωρήσεις στην επισκευή του αυτοκινήτου, χωρίς να έχεις συμπληρώσει τη δήλωση ατυχήματος και χωρίς να έχει γίνει η απαραίτητη επίσκεψη του εντεταλμένου πραγματογνώμονα, που θα επιθεωρήσει και καταγράψει τη ζημιά προκειμένου να κοινοποιήσει την έκθεση πραγματογνωμοσύνης στον αρμόδιο διακανονιστή.
Πώς βοηθάει ο Φιλικός διακανονισμός στην αποζημίωση;
Ο φιλικός διακανονισμός είναι ένα σύστημα αποζημίωσης μετά από τροχαίο ατύχημα, που επιτρέπει στον ασφαλισμένο που δεν φταίει, να αποζημιωθεί από τη δική του ασφαλιστική εταιρεία, αντί από την εταιρεία του υπαίτιου οδηγού. Το τελικό κόστος το επιβαρύνεται η ασφαλιστική του υπαίτιου οδηγού, η οποία και το καταβάλει μέσα από εσωτερικές διαδικασίες στην ασφαλιστική του αναίτιου οδηγού.
Προϋποθέτει μικρές σχετικά υλικές ζημιές (έως 6.500€), απουσία σοβαρών σωματικών βλαβών, συμμετοχή των εμπλεκομένων ασφαλιστικών εταιρειών στο Σύστημα Άμεσης Πληρωμής (Σύστημα Φιλικού Διακανονισμού), καλή συνεννόηση των εμπλεκομένων στο ατύχημα και συμπλήρωση του εντύπου του Φιλικού Διακανονισμού.
Ο φιλικός διακανονισμός καθιερώθηκε κατά κύριο λόγο για τη διευκόλυνση και καλύτερη εξυπηρέτηση σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, καθώς έχει μια σειρά από πλεονεκτήματα:
- Λιγότερες και πιο άμεσες διαδικασίες
- Ταχύτερη καταβολή της αποζημίωσης
- Μικρότερη ανάγκη για προσφυγή στα δικαστήρια
- Αποζημίωση ατυχήματος από τη δική σου ασφαλιστική
Μπορείς να δεις όλες τις εταιρείες που συμμετέχουν στο σύστημα του Φιλικού Διακανονισμού εδώ.
Τι πρέπει να κάνεις σε περίπτωση σωματικών βλαβών;
Σε περίπτωση που το ατύχημα προκαλέσει σωματικές βλάβες, θα πρέπει να γνωστοποιηθούν στην ασφαλιστική τα στοιχεία των τραυματισμένων καθώς και το νοσοκομείο στο οποίο μεταφέρθηκαν. Αυτή η γνωστοποίηση είναι απαραίτητη και στις περιπτώσεις Φιλικού Διακανονισμού, με ύπαρξη μικρών σωματικών βλαβών.